ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Любомирівська гімназія Згурівської селищної ради Броварського району Київської області створена шляхом зміни типу та назви Любомирівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дитячий садок» Згурівської селищної ради Броварського району Київської області.

1.2. Місцезнаходження: 07651, Київська область, Броварський район, с. Любомирівка, вулиця Шевченка, будинок 1, тел. 5-59-40 електронна адресаlyubomurnvk@ukr.net

1.3. Найменування:

1.3.1. Повне:Любомирівська гімназія Згурівської селищної ради Броварського району Київської області.

1.3.2. Скорочене: Любомирівська гімназія.

1.4. Любомирівська гімназіяЗгурівської селищної ради Броварського району Київської області (далі- гімназія) є юридичною особою, має печатку, штамп, бланки, ідентифікаційний код.

1.5. Форма власностігімназії – комунальна.

1.6. Тип закладу: гімназія

1.7. Засновником гімназії є Згурівська селищна рада(код ЄДРПОУ 04360296)(далі - засновник). Уповноваженим органом засновника з питань освіти є відділ освіти Згурівської селищної ради Броварського району (код ЄДРПОУ 43952524) (далі – відділ освіти).

1.8. Засновник або уповноважений ним орган здійснює фінансування гімназії, його матеріально-технічне забезпечення, організовує будівництво і ремонт приміщень.

1.9. Гімназія як суб’єкт господарювання є неприбутковим закладом, основним видом діяльності якого є освітня діяльність у сфері дошкільної та загальної середньої освіти. Освітнядіяльністьпроводиться на підставіліцензії, щовидається органом ліцензуваннявідповідно до законодавства.

1.10. Дані про основний вид економічної діяльності:

- 85.31 Базова загальна середня освіта (основний);

- 85.20 Початкова освіта;

- 85.10 Дошкільна освіта.

1.11. Гімназія здійснює освітню діяльність на таких рівнях:

· дошкільнаосвіта - спрямована на реалізаціюнавчальних та виховнихзавдань для дітейдошкільноговікувідповідно до вимог Базового компонента дошкільноїосвіти;

· початкова освіта - перший рівеньповноїзагальноїсередньоїосвіти, щопередбачаєвиконанняучнемвимог до результатівнавчання, визначенихдержавним стандартом початковоїосвіти;

· базовасередняосвіта - другийрівеньповноїзагальноїсередньоїосвіти, щопередбачаєвиконанняучнемвимог до результатівнавчання, визначенихдержавним стандартом базовоїсередньоїосвіти;

1.12. Структурнимипідрозділамигімназії є:

· заклад дошкільноїосвіти;

· початкова школа.

1.13. Структурніпідрозділидіютьвідповідно до установчихдокументівгімназії та на підставіположень про них, затвердженихкерівникомгімназії.

1.14. Мовоюосвітньогопроцесу в гімназії є державнамова.

1.15. Головною метою гімназії є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної, початкової, базової загальної середньої освіти.

1.16. Головнимизавданнямигімназії є:

· забезпеченняреалізації права громадян на дошкільну та базовузагальнусереднюосвіту;

· вихованнягромадянинаУкраїни;

· виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

· формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

· виховання у дітей поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

· розвиток особистості дитини, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

· реалізація права дитини на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

· виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей;

· створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

1.17. Гімназія у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими Міністерством освіти і науки України відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України наказами, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, іншими нормативно-правовими актами й цим Статутом.

1.18. У гімназії забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань. Примусове залучення учнів гімназії до вступу у будь-які громадські об’єднання, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених об’єднаннях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

1.19. Зміни до Статуту розробляютьсякерівникомгімназії та затверджуютьсязасновником.

1.20. Гімназія самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах компетенції, передбаченої чинним законодавством України та цим Статутом.

1.21. Дошкільні групи та класи у гімназії формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування.

1.22. У гімназіїформуєтьсявнутрішня система забезпеченняякостіосвітизгідноіз Законами України «Про освіту» та «Про повнузагальнусереднюосвіту».

1.23. Основним колегіальним органом управління гімназії затверджується, а відповідними органами самоврядування здобувачів освіти погоджується Положення про академічну доброчесність, яке закріплює моральні принципи, норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування осіб, що працюють та навчаються в гімназії.

1.24. Гімназія є інформаційно відкритим і підзвітним суспільству закладом, формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність згідно із ст.30 Закону України «Про освіту».

1.25. Гімназія:

· забезпечує здобуття дошкільної, початкової та базової загальної середньої освіти;

· забезпечує єдність навчання і виховання;

· формуєосвітнюпрограму закладу освіти;

· створюєнауково-методичну і матеріально-технічнубази для організації та здійсненняосвітньогопроцесу;

· забезпечує відповідність рівня дошкільної та загальної середньої освіти Державним - стандартам дошкільної та загальної середньої освіти;

· охороняє життя і здоров’я дітей, педагогічних та інших працівників закладу освіти;

· формує у дітей засади здорового способу життя, гігієнічнінавички;

· забезпечуєдобір і розстановкукадрів;

· плануєвласнудіяльність та формуєстратегіюрозвиткугімназії;

· дотримується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу;

· видаєдокументи про освітувстановленогозразка.

1.26. Гімназіямає право:

· проходити в установленому порядку державний аудит;

· визначатиформи, методи і засобиорганізаціїосвітньогопроцесу;

· визначативаріативнучастинуосвітньоїпрограми;

· в установленому порядку розробляти і впроваджуватиекспериментальні та індивідуальніробочінавчальніплани;

· використовуватирізніформи морального і матеріальногозаохоченняучасниківосвітньогопроцесу;

· бути власником і розпорядникомрухомого і нерухомого майна згідно з законодавствомУкраїни та власнимСтатутом;

· отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб відповідно до законодавства;

· залишати у своємурозпорядженні і використовувативласнінадходженняу порядку, визначеномузаконодавствомУкраїни;

· розвивативласнуматеріальну базу.

1.27. Медичне обслуговування дітей та відповідні умови для його організації забезпечується засновником і здійснюється відповідно до законодавства.

1.28. Відповідальність за організаціюхарчуванняучнівпокладається на Засновника та директора гімназії. Норми та порядок організаціїхарчуваннядітейвстановлюєтьсяКабінетомМіністрівУкраїни, нормативними документами засновника та йоговиконавчого органу.

1.29. Взаємовідносини гімназії з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

2. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

2.1. Освітній процес у гімназії організовується відповідно законодавства, Стратегії розвитку гімназії, освітньої програми та спрямовується на виявлення та розвиток здібностей та обдарувань особистості, її індивідуальних здібностей, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, визначених державними стандартами.

Основою для розроблення освітньої програми є Базовий компонент дошкільної освіти та відповідний Державний стандарт базової середньої освіти.

Освітня програма схвалюється педагогічною радою гімназії та затверджується її керівником.

2.2. На кожному рівні навчання освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх освітніх потреб.

2.3. На основіосвітньоїпрограмигімназіяскладає та затверджує навчальний план роботи, щоконкретизуєорганізаціюосвітньогопроцесу.

2.4. Запровадженняекспериментальнихосвітніхпрограмможливелише за рішенням центрального органу виконавчоївлади, щозабезпечуєформування та реалізуєдержавнуполітику у сферіосвіти.

2.5. Освітнійпроцес на рівніпочаткової та базовоїсередньоїосвітиорганізовується за такими циклами:

· перший цикл початковоїосвіти – адаптаційно – ігровий (1-2 роки навчання);

· другий цикл початковоїосвіти – основний (3-4 роки навчання);

· перший цикл базовоїсередньоїосвіти - адаптаційний (5-6 роки навчання);

· другий цикл базовоїсередньоїосвіти – базовепредметненавчання (7-9 роки навчання).

2.6. Освітнійпроцес у гімназіїорганізовується в межах навчального року, щорозпочинається у День знань – 1 вересня, триває не менше 175 навчальнихднів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

2.7. Гімназіяздійснюєосвітнійпроцес за інституційною (очною (денною)) формою навчання.

2.8. З урахуваннямосвітніхзапитів у гімназіїорганізовуєтьсяіндивідуальна форма здобуттязагальноїсередньоїосвіти(екстернат, сімейна (домашня), педагогічний патронаж) відповідно до Положення про індивідуальну форму здобуттязагальноїсередньоїосвіти, затвердженого наказом Міністерстваосвіти і науки України.

2.9. Увипадку карантину та форс-мажорнихситуацій, спричиненихтехногенними, природними та іншими факторами, заклад освіти переходить з очної на іншу форму навчання (з використаннямтехнологійдистанційного, змішаногонавчаннятощо).

2.10. Структура і тривалістьнавчального року, навчальноготижня, навчального дня, занять, відпочинкуміж ними, формиорганізаціїосвітньогопроцесувизначаютьсяпедагогічною радою у межах часу, встановленоговідповіднимнавчальним планом.

Безперервна навчальна діяльність учнів гімназії не може перевищувати 35 хвилин(для 1 року навчання), 40 хвилин (для 2-4 років навчання), 45 хвилин(5-9 років навчання), крім випадків, визначених законодавством. Тривалістьканікул у закладіосвітипротягомнавчального року не можестановитименше 30 календарнихднів.

2.11. Зарахування учнів до всіх класів гімназії здійснюється на безконкурсній основі відповідно до території обслуговування та з інших навчальних закладів згідно поданих батьками заяв.

2.12. Зарахуванняучнів до гімназії проводиться наказом директора, щовидається на підставі заяви, копіїсвідоцтва про народженнядитини, за наявностімедичноїдовідкивстановленогозразка і відповідного документа про освіту (крімпершогокласу).

2.13. У разі потреби ученьможе перейти протягом будь-якого року навчання до іншого закладу загальноїсередньоїосвіти. Переведенняучнів до іншогонавчального закладу здійснюєтьсязгідно «Порядку зарахування, відрахування та переведенняучнів до державних та комунальнихзакладівосвіти для здобуттяповноїзагальноїсередньоїосвіти», затвердженого наказом Міністерстваосвіти і науки Українивід 16.04.2018 р. №367.

2.14. Кількістьучнів у класігімназії не можестановитименше 5 учнів.

У разіякщокількістьучнів не дозволяєутворитиклас, учніможутьпродовжитинавчання в цьомузакладіосвіти за однією з інших форм здобуттяосвітиабо в іншомузакладіосвітиіззабезпеченнямтериторіальноїдоступності.

2.15. Особи, які здобувають загальну середню освіту, проживають у сільській місцевості на віддалі більше 2 км і потребують підвезення до закладу освіти і у зворотному напрямку, забезпечуються таким підвезенням за кошти місцевих бюджетів, у тому числі із забезпеченням доступності відповідного транспорту для осіб з порушенням зору, слуху, опорно-рухового апарату та інших маломобільних груп населення.

2.16. У гімназії може забезпечуватися індивідуальна освітня траєкторія учня.

2.17. Індивідуальна освітня траєкторія учня формується шляхом визначення власних освітніх цілей, а також вибору суб’єктів освітньої діяльності та запропонованих ними форм здобуття загальної середньої освіти.

2.18. Індивідуальна освітня траєкторія учня реалізується на підставі індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану, що розробляється педагогічними працівниками у взаємодії з учнем та/або його батьками, схвалюється педагогічною радою, затверджується керівником закладу освіти та підписується батьками.

2.19. У разіздобуттяосвіти формою педагогічного патронажу індивідуальнийнавчальний план складається в обов’язковому порядку, а у разіздобуттяосвіти за сімейною(домашньою) формою – за бажаннямучня та/абойогобатьків.

2.20. Питання спроможності закладу освіти забезпечити реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії та розроблення індивідуального навчального плану розглядається педагогічною радою на підставі поданої батьками дитини письмової заяви (крім осіб з особливими освітніми потребами).

2.21. Гімназія на підставіписьмовихзверненьбатьків з особливимиосвітніми потребами утворюєінклюзивнийкласу порядку, визначеномузаконодавством.

2.22. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог і затверджується директором. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у гімназії проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів та обдаровань.

2.23. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Першокласникам домашні завдання не задаються.

2.24. У гімназії визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання.

2.25. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне, поточне, підсумкове(тематичне, семестрове, річне)оцінювання, державна підсумкова атестація, зовнішнє незалежне оцінювання.

2.26. Формувальне, поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання учнів на предмет їх відповідності вимогам навчальної програми, вибір форм, змісту та способу оцінювання здійснюють педагогічні працівники закладу освіти.

2.27. Оцінювання відповідності результатів навчання учнів, які завершили здобуття початкової та базової освіти, вимогам державних стандартів здійснюється шляхом державної підсумкової атестації.

2.28. Коженученьмає пройти державнупідсумковуатестацію за кожнийрівеньзагальноїсередньоїосвіти з державноїмови, математики та іншихпредметів, визначенихцентральним органом виконавчоївлади у сферіосвіти і науки, крімвипадків, визначенихзаконодавством.

2.29. Річне оцінювання та державна підсумкова атестація здійснюється за системою оцінювання, визначеною законодавством, а результати такого оцінювання відображаються у свідоцтві досягнень, що видається учневі щороку у разі переведення його на наступний рік навчання.

2.30. Учніпереводяться на наступнийрікнавчанняпіслязавершеннянавчального року, крімвипадків, визначенихзаконодавством.

2.31. Учні, якіздобулипочатковуосвіту та продовжуютьнавчання у тому самому закладіосвіти, переводяться на наступнийрікнавчанняв порядку, визначеномузаконодавством.

2.32. Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня загальної середньої освіти незалежно від форми її здобуття на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації учні отримують відповідний документ про освіту:

· свідоцтво про початковуосвіту;

· свідоцтво про базовусереднюосвіту.

2.33. Порядок виготовлення, видачі та облікудокументів про освіту, вимоги до їхформи та/абозмістувизначаютьсязаконодавством.

2.34. За особливі успіхи у навчанні, дослідницькій,пошуковій, науковій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо до учнів можуть застосовуватися різні види морального та/або матеріального заохочення і відзначення: нагородження похвальним листом, грамотою, преміювання.

Рішення про заохочення(відзначення) учняприймаєпедагогічна рада гімназії.

3. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Учасниками освітнього процесу в гімназії є:

· здобувачі освіти (учні та вихованці);

· керівники, педагогічні працівники;

· інші працівники закладу освіти;

· батьки учнів або особи, що їх замінюють .

· асистентидітей (у разіїх допуску відповідно до вимогчастинисьомоїстатті 26 Закону «Про повну загальну середню освіту»).

3.2. Статус учасників освітнього процесу, їхні права, обов’язки, трудові відносини (призначення і звільнення з посади), навантаження та інші види діяльності, атестація, тощо, визначаються законодавством про освіту, працю, охорону здоров’я, іншими нормативно-правовими актами, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.

3.3. Здобувачі освіти гімназії мають право на:

· індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

· якісніосвітніпослуги;

· справедливе та об’єктивнеоцінюваннярезультатівнавчання;

· відзначенняуспіхів у своїйдіяльності;

· свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, науковоїдіяльностітощо;

· безпечні та нешкідливіумовинавчання, утримання і праці;

· повагулюдськоїгідності;

· захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

· користуваннябібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчоюінфраструктурою закладу та послугамийогоструктурнихпідрозділіву порядку, встановленомугімназієювідповідно до спеціальнихзаконів;

· доступ до інформаційнихресурсів і комунікацій, щовикористовуються в освітньомупроцесі;

· особисту або через своїхзаконнихпредставників участь у громадськомусамоврядуванні;

· іншінеобхідніумови для здобуттяосвіти, у тому числі для осіб з особливимиосвітніми потребами та ізсоціальнонезахищенихверствнаселення.

3.4. Здобувачіосвітизобов’язані:

· виконувативимогиосвітньоїпрограми (індивідуальногонавчального плану за йогонаявності), дотримуючись принципу академічноїдоброчесності, та досягтирезультатівнавчання, передбаченихДержавним стандартом для відповідногорівняосвіти;

· поважатигідність, права, свободи та законніінтересивсіхучасниківосвітньогопроцесу, дотримуватисяетичних норм;

· відповідально та дбайливоставитися до власногоздоров’я, здоров’яоточуючих, довкілля;

· дотримуватися Статуту, правил внутрішньогорозпорядку закладу.

3.5. Здобувачіосвітимаютьтакожінші права та обов’язки, передбаченізаконодавством про освіту.

3.6. Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

3.7. Для здобувачів освіти за рішенням педагогічної ради, можуть встановлюватися різні види морального стимулювання та матеріального заохочення, передбачені МОН, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та закладом освіти.

3.8. Шкода, заподіяназдобувачамиосвітигімназії, відшкодовуєтьсявідповідно до законодавстваУкраїни.

3.9. У гімназіїорганізовуєтьсяхарчуванняучнів та вихованців. Відповідальність за організаціюхарчування, додержаннявимогсанітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм покладається на директора закладу. Норми та порядок організаціїхарчуванняучніввстановлюютьсяКабінетомМіністрівУкраїни.

3.10. Педагогічними працівниками закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, дотримуються норм академічної доброчесності, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.

3.11. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників гімназії й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України "Про освіту" "Про повну загальну середню освіту" та іншими законодавчими актами.

3.12. Педагогічніпрацівникимають право на:

· академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

· педагогічнуініціативу;

· розроблення та впровадженняавторськихнавчальнихпрограм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісногонавчання;

· користуваннябібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчоюінфраструктурою закладу та послугамийогоструктурнихпідрозділів;

· підвищеннякваліфікації, перепідготовку;

· вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

· доступ до інформаційнихресурсів і комунікацій, щовикористовуються в освітньомупроцесі;

· відзначенняуспіхів у своїйпрофесійнійдіяльності;

· справедливе та об’єктивнеоцінюваннясвоєїпрофесійноїдіяльності;

· захистпрофесійноїчесті та гідності;

· безпечні і нешкідливіумовипраці;

· участь у громадськомусамоврядуванні закладу;

· участь у роботіколегіальнихорганів закладу.

3.13. Педагогічніпрацівникигімназіїзобов’язані:

· постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

· виконуватиосвітнюпрограму для досягненняздобувачамиосвітипередбачених нею результатівнавчання;

· сприятирозвиткуздібностейучнів (вихованців), формуваннюнавичок здорового способу життя, дбати про їхнєфізичне і психічнездоров’я;

· дотримуватисяакадемічноїдоброчесності та забезпечуватиїїдотриманняучнями в освітньомупроцесі;

· дотримуватисяпедагогічноїетики;

· поважатигідність, права, свободи і законніінтересивсіхучасниківосвітньогопроцесу;

· настановленням і особистим прикладом утверджуватиповагу до суспільноїморалі та суспільнихцінностей, зокремаправди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

· формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

· виховувати в учнівповагу до державноїмови та державнихсимволівУкраїни, національних, історичних, культурнихцінностейУкраїни, дбайливеставлення до історико-культурного надбанняУкраїни та навколишнього природного середовища;

· формувати в учнівпрагнення до взаєморозуміння, миру, злагодиміжусіма народами, етнічними, національними, релігійнимигрупами;

· захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладу алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

· дотримуватися установчихдокументів та правил внутрішньогорозпорядку закладу, виконуватисвоїпосадовіобов’язки.

3.14. Обсягпедагогічногонавантаженнявчителів та вихователівгімназіївизначається на підставізаконодавства і затверджується наказом директора закладу. Обсягпедагогічногонавантаженняможе бути меншетарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовоюзгодоюпедагогічногопрацівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається освітньою програмою або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

3.15. Атестація педагогічних працівників є обов’язковою і здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників затвердженого наказом МОН.

3.16. Сертифікація педагогічних працівників відбувається на добровільних засадах виключно за їх ініціативою та відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників затвердженого Кабінетом Міністрів України.

3.17. Педагогічні працівники, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років.

3.18. Особи, які не маютьдосвідупедагогічноїдіяльності та приймаютьсяна посадупедагогічногопрацівника, протягомпершого року повинні пройти педагогічнуінтернатуру.

3.19. Педагогічнаінтернатураорганізовуєтьсявідповіднодо наказукерівникагімназії, щовидається в день призначення особи на посаду педагогічногопрацівника.

3.20. Виконання обов’язків педагога - наставника покладається на педагогічного працівника з досвідом педагогічної діяльності, як правило, не менше п’яти років за відповідною спеціальністю.

3.21. Педагогічніпрацівники, які систематично порушують статут, правила внутрішньогорозпорядку закладу, не виконуютьпосадовихобов’язків, умов колективного та трудового договорівабо за результатами атестації не відповідаютьзайманійпосаді, звільняються з роботивідповідно до вимог чинного законодавстваУкраїни.

3.22. Професійний розвиток та щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу здійснюється відповідно до чинного законодавства про освіту.

3.23. Педагогічніпрацівникимаютьтакожінші права та обов’язки, передбаченізаконодавством, колективним договором, трудовим договором, правилами внутрішнього трудового розпорядку та посадовоюінструкцією.

3.24. Відволіканняпедагогічнихпрацівниківвідвиконанняпрофесійнихобов’язків не допускається, крімвипадків, передбаченихзаконодавством.

3.25. У закладі, за рішеннямпедагогічної ради та наказу директора, за рахуноквласнихнадходжень та іншихджерел, не забороненихзаконодавством, можевстановлюватисяпедагогічнимпрацівникам доплата, надбавки, премії та іншівидизаохочень.

3.26. Прийняття та звільнення з роботигосподарсько-обслуговуючого персоналу закладу здійснює директор згідно з чиннимзаконодавством. Їхні права та обов’язкирегулюютьсятрудовимзаконодавством, цимСтатутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу.

3.27. Батьки учнів закладу або особи, що їх замінюютьмають право:

· захищативідповідно до законодавства права та законніінтересисвоїх дітей;

· звертатисядо закладу, органівуправлінняосвітою з питаньосвіти;

· обирати заклад освіти, освітнюпрограму, вид і форму здобуттядітьмивідповідноїосвіти;

· брати участь у громадськомусамоврядуванні закладу, зокремаобирати і бути обраними до органівгромадськогосамоврядування закладу;

· завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

· брати участь у розробленнііндивідуальноїпрограмирозвиткудитини та/абоіндивідуальногонавчального плану;

· отримувати інформацію про діяльність закладу, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі та його освітньої діяльності.

3.28. Батьки здобувачів освіти або особи, що їх замінюють зобов’язані:

· виховувати у дітейповагу до гідності, прав, свобод і законнихінтересівлюдини, законів та етичних норм, відповідальнеставлення до власногоздоров’я, здоров’яоточуючих і довкілля;

· сприятивиконаннюдитиноюосвітньоїпрограми та досягненнюдитиноюпередбачених нею результатівнавчання;

· поважатигідність, права, свободи і законніінтересидитини та іншихучасниківосвітньогопроцесу;

· дбати про фізичне і психічнездоров’ядитини, сприятирозвиткуїїздібностей, формуватинавички здорового способу життя;

· формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

· настановленням і особистим прикладом утверджуватиповагу до суспільноїморалі та суспільнихцінностей, зокремаправди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

· формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

· виховувати у дитиниповагу до державноїмови та державнихсимволівУкраїни, національних, історичних, культурнихцінностейУкраїни, дбайливеставлення до історико-культурного надбанняУкраїни;

· дотримуватисяустановчихдокументів, правил внутрішньогорозпорядкугімназії, а також умов договору про наданняосвітніхпослуг (за наявності).

3.29. Інші права та обов’язкибатьківабоосіб, якіїхзамінюють, можуть бути обумовленівідповідними договорами.

У разіневиконання батьками та особами, якіїхзамінюють, обов’язків, передбаченихзаконодавством, гімназіяможепорушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числіпозбавленняїхбатьківських прав.

3.30. Представникигромадськостімають право:

· обирати і бути обраними до органівгромадськогосамоврядування в гімназії;

· керуватиучнівськимиоб'єднаннями за інтересами,гуртками, секціями;

· сприятипокращеннюматеріально-технічноїбази, фінансовомузабезпеченнюгімназії;

· проводитиконсультації для педагогічнихпрацівників;

· брати участь в організаціїосвітнього та виховногопроцесів.

3.31. Представники громадськості зобов’язані дотримуватися Статуту гімназії, виконувати накази та розпорядження директора, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від усіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну, тощо.

4. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ

4.1. Управління гімназією здійснюється засновником та уповноваженим ограном управління, згідно з чинним законодавством. Безпосереднє керівництво гімназією здійснює його директор.

4.2. Засновник:

· затверджує Статут закладу освіти (йогоновуредакцію) та порядок проведення конкурсу на зайняттяпосади керівника (директора) закладу освіти;

· приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу освіти;

·фінансує виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти, у тому числі здійснення інноваційної діяльності закладом освіти;

· утворює та ліквідує структурні підрозділи у закладі освіти;

· здійснює контроль за діяльністю закладу освіти, за дотриманням ним вимогзаконодавства, у тому числіцього Статуту;

· здійснюєіншіповноваження, визначенізаконодавством.

4.3. Засновникзабезпечує:

·утримання та розвиток заснованого ним закладу освіти, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо;

· дотриманняпринципівуніверсального дизайну та/аборозумногопристосуванняпід час проектування, будівництва та реконструкціїбудівель, споруд, приміщеньзакладу освіти;

· можливість учнів продовжити навчання на відповідному рівні освіти у разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти.

4.4. Уповноважений орган управління:

·організовує та проводиться конкурс на зайняття посади керівника (директора) закладу освіти, призначає за результатами конкурсу керівника (директора) закладу освіти, укладає та розриває з ним строковийтрудовийдоговір (контракт), затверджуєйогопосадовуінструкцію, заохочує, накладаєдисциплінарністягнення та звільняє з посади відповідно до трудового законодавства;

· затверджує за поданням закладу освітистратегіюрозвитку закладу;

· здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мовиспілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;

· затверджує кошторис закладу освіти, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;

· здійснює контроль за використанням закладом освітипублічнихкоштів;

· забезпечує оприлюднення всієї публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації» та «Про відкритість використання публічних коштів»;

· реалізуєінші права, передбаченізаконодавством та цим Статутом.

4.5. Директором гімназії може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років (крім керівників приватних, корпоративних закладів освіти), має організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу.

Протягомтрьохробочихднів з дня оприлюдненнярішення про переможця конкурсу уповноваженогозасновником органу з питаньосвітипризначаєпереможця конкурсу на посаду та укладає з ним строковийтрудовийдоговір. Повноваженнякерівника закладу загальноїсередньоїосвітивизначаютьсязаконодавством та цим Статутом.

4.6. Директор гімназіїдієвідімені закладу та зобов’язаний:

· виконувати Закон України "Про освіту",«Про повнузагальнусереднюосвіту» та іншіактизаконодавства, а такожзабезпечувати та контролюватиїхвиконанняпрацівниками закладу, зокрема в частиніорганізаціїосвітньогопроцесу державною мовою;

· планувати та організовуватидіяльність закладу загальноїсередньоїосвіти;

· розроблятиштатнийрозписгімназії на основіТиповихштатнихнормативівзакладівзагальноїсередньоїосвіти, затвердженихцентральним органом виконавчоївлади у сферіосвіти і науки та затверджувати його запогодженняміззасновникомабоуповноваженим ним органом;

· надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

· організовуватифінансово-господарськудіяльність закладу загальноїсередньоїосвіти в межах затвердженогокошторису;

· забезпечуватирозроблення та виконаннястратегіїрозвитку закладу загальноїсередньоїосвіти;

· затверджувати правила внутрішньогорозпорядку закладу;

· затверджуватипосадовіінструкціїпрацівників закладу загальноїсередньоїосвіти;

· організовуватиосвітнійпроцес та видачудокументів про освіту;

· затверджуватиосвітню (освітні) програму (програми) закладу загальноїсередньоїосвітивідповідно до цього Закону;

· створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

· затверджуватиположення про внутрішню систему забезпеченняякостіосвіти в закладізагальноїсередньоїосвіти, забезпечитиїїстворення та функціонування;

· забезпечуватирозроблення, затвердження, виконання та моніторингвиконанняіндивідуальноїпрограмирозвиткуучня;

· контролювативиконанняпедагогічнимипрацівниками та учнями (учнем) освітньоїпрограми, індивідуальноїпрограмирозвитку, індивідуальногонавчального плану;

· забезпечуватиздійснення контролю за досягненнямучнямирезультатівнавчання, визначенихдержавними стандартами повноїзагальноїсередньоїосвіти, індивідуальноюпрограмоюрозвитку, індивідуальнимнавчальним планом;

· створюватинеобхідніумови для здобуттяосвіти особами з особливимиосвітніми потребами;

· сприятипроходженнюатестації та сертифікаціїпедагогічнимипрацівниками;

· створюватиумови для здійсненнядієвого та відкритогогромадськогонагляду (контролю) за діяльністю закладу загальноїсередньоїосвіти;

· сприяти та створюватиумови для діяльностіорганівгромадськогосамоврядування в закладізагальноїсередньоїосвіти;

· формувати засади, створюватиумови, сприятиформуваннюкультури здорового способу життяучнів та працівників закладу загальноїсередньоїосвіти;

· створювати в закладі загальної середньої освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

· організовуватихарчування та сприятимедичномуобслуговуваннюучніввідповідно до законодавства;

· забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу загальної середньої освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту", "Про доступ до публічної інформації", "Про відкритість використання публічних коштів" та інших законів України;

· здійснюватизарахування, переведення, відрахуванняучнів, а такожїхзаохочення (відзначення) та притягнення до відповідальностівідповідно до вимогзаконодавства;

· організовуватидокументообіг, бухгалтерськийоблік та звітністьвідповідно до законодавства;

· звітуватищороку на загальнихзборах (конференції) колективу про свою роботу та виконаннястратегіїрозвиткугімназії ;

· виконуватиіншіобов’язки, покладені на ньогозаконодавством, засновником, установчимидокументами закладу гімназії, колективним договором, строковимтрудовим договором.

4.7. Директор гімназіїмає права та обов’язкипедагогічногопрацівника, визначені Законом України "Про освіту", та несевідповідальність за виконанняобов’язків, визначенихзаконодавством, установчими документами закладу освіти і строковимтрудовим договором.

4.8. Колегіальним органом управліннягімназії є педагогічна рада, повноваженняякоївизначаються Законом України «Про повнузагальнусереднюосвіту» і Статутом закладу освіти.

Головою педагогічної ради школи є директор.

Усіпедагогічніпрацівники закладу освітимаютьбрати участь у засіданняхпедагогічної ради.

Педагогічна рада гімназії:

· схвалюєстратегіюрозвитку закладу освіти та річний план роботи;

· схвалюєосвітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінюєрезультатиїї (їх) виконання;

· схвалює правила внутрішньогорозпорядку, положення про внутрішню систему забезпеченняякостіосвіти;

· приймаєрішеннящодовдосконалення і методичного забезпеченняосвітньогопроцесу;

· приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;

· розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

· приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;

· приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

· може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти;

· розглядаєіншіпитання, віднесені законом та/абоСтатутом закладу освіти до їїповноважень.

Засіданняпедагогічної ради є правомочним, якщо на ньомуприсутні не меншедвохтретинїї складу. Рішення з усіхпитаньприймаютьсябільшістюголосіввідїї складу. У разірівногорозподілуголосів голос головипедагогічної ради є визначальним. Рішенняпедагогічної ради оформлюються протоколом засідання, якийпідписується головою та секретарем педагогічної ради.

Рішенняпедагогічної ради, прийняті в межах їїповноважень, вводяться в дію наказами керівника закладу освіти та є обов’язковими до виконаннявсімаучасникамиосвітньогопроцесу у гімназії .

Члени педагогічної ради мають право:

· виносити на їїрозглядактуальніпитанняосвітньогопроцесу;

· визначатикількість, тематику та термінизасіданьпедагогічної ради.

4.9. У гімназії функціонують методичні об’єднання, що охоплюють учасників освітнього процесу та спеціалістів певного професійного спрямування.

4.10. Вищимколегіальним органом громадськогосамоврядуваннягімназії є загальнізбориколективу закладу освіти. Порядок та періодичністьскликання (не менш як один раз на рік), порядок прийняттярішень, чисельність, склад загальнихзборів трудового колективу, іншіпитаннядіяльності, що не врегульованізаконодавством, визначаютьсяСтатутом і Колективним договором закладу освіти.

Право скликатизагальнізборимаютьпрацівники закладу, директор закладу, Згурівська селищна рада, відділосвіти.

4.11. Загальнізбори трудового колективугімназії:

· розглядають та схвалюютьпроєктколективного договору;

· затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;

· визначають порядок обрання, чисельність, склад і строк повноваженькомісії з трудовихспорів;

· обираютькомісію з трудовихспорів.

Загальнізбори трудового колективуможутьутворюватикомісію з питаньохоронипраці та здійснюватиіншіповноваження, визначенізаконодавством.

Рішеннязагальнихзборів трудового колективупідписуютьсяголовуючим на засіданні та секретарем.

Рішеннязагальнихзборів трудового колективу, прийнятіу межахїхповноважень, є обов’язковими до виконаннявсімапрацівниками закладу освіти.

Загальнізбори:

· заслуховуютьзвіт директора;

· розглядаютьпитаннянавчально-виховної, методичної і фінансово-господарськоїдіяльності закладу освіти;

· затверджуютьосновнінапрямивдосконаленняосвітньогопроцесу, розглядаютьіншінайважливішінапрямидіяльності закладу освіти;

· приймаютьрішення про стимулюванняпрацікерівників та іншихпедагогічнихпрацівників; у разі, коли директор не справляєтьсязісвоїмиобов’язками, порушуєклопотання перед засновником про йогоневідповідністьпосаді.

4.12. У гімназії може діяти учнівське самоврядування з метою формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя тощо.

Учнівськесамоврядуванняздійснюєтьсяучнямибезпосередньо і через органиучнівськогосамоврядування.

Учнімаютьрівні права на участь в учнівськомусамоврядуванні, зокрема на участь у роботідорадчих (консультативнихізпевнихпитань), робочих (робочихгрупахтощо) та іншихорганівучнівськогосамоврядування, а такожвільнообирати та бути обраними до виборнихорганівучнівськогосамоврядування.

4.13. Учнівськесамоврядуванняможедіяти на рівнікласу, паралелікласів та іншого структурного підрозділугімназії .

Органиучнівськогосамоврядуванняутворюються за ініціативоюучнів та можуть бути одноособовими, колегіальними, а такожможутьматирізноманітніформи і назви.

4.14. Керівник гімназії сприяє та створює умови для діяльності органів учнівського самоврядування. Інші учасники освітнього процесу не повинніперешкоджати і втручатися в діяльністьорганівучнівськогосамоврядування.

4.15. З питань захисту честі, гідності та/або прав учнів гімназії керівник учнівського самоврядування має право на невідкладний прийом керівником закладу. Керівник закладу освіти зобов’язаний розглянути усну чи письмову вимогу керівника учнівського самоврядування про усунення порушень щодо честі, гідності чи прав учня закладу освіти та вжити заходів відповідно до правил внутрішнього розпорядку та/або законодавства.

4.16. Органиучнівськогосамоврядуваннямають право, але не зобов’язані вести протоколичи будь-якііншідокументищодосвоєїдіяльності.

4.17. Органиучнівськогосамоврядуваннямають право:

· брати участь в обговоренніпитаньудосконаленняосвітньогопроцесу, науково-дослідноїроботи, організаціїдозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;

· проводити за погодженням з керівником закладу освіти організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед керівництвом закладу освіти;

· брати участь у заходах (процесах) іззабезпеченняякостіосвітивідповідно до процедур внутрішньоїсистемизабезпеченняякостіосвіти;

· захищати права та інтересиучнів, якіздобуваютьосвіту у гімназії ;

· вноситипропозиції та/абобрати участь у розробленні та/абообговоренні плану роботигімназії, змістуосвітніх і навчальнихпрограм;

· через своїхпредставниківбрати участь у засіданняхпедагогічної ради з усіхпитань, щостосуютьсяорганізації та реалізаціїосвітньогопроцесу.

4.18. Діяльністьорганівучнівськогосамоврядування не повинна призводити до порушеннязаконодавства,установчихдокументівгімназії, правил внутрішньогорозпорядку, прав та законнихінтересівіншихучасниківосвітньогопроцесу.

4.19. Батьківськізборишколи (класу) - колективний орган батьківськогосамоврядування. Батьківськізборишколи (класу) виконуютьтакіфункції:

· обираютьорганибатьківськогосамоврядування;

· обираютьсвоїхпредставників для участі в роботігромадськогосамоврядуванняшколи;

· залучаютьбатьків до участі в керівництвігуртками та іншими видами позакласної й позашкільноїроботи;

· вносять на розгляд Ради закладу, педагогічної ради, директора та йогозаступниківпропозиціїщодоорганізаціїнавчально-виховногопроцесу в класі та школи;

· запрошують вчителів, вихователів, класних керівників, психологів, соціальних педагогів, представників державних органів управління, адміністрації до обговорення стану і перспектив роботи класу й школи, а також роз’яснення з окремих питань, що турбують батьків.

4.20. Рішення органу батьківськогосамоврядуваннявиконується батьками виключно на добровільних засадах.

Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності закладу освіти можуть бути реалізовані виключно за рішенням керівника закладу освіти, якщо таке рішення не суперечить законодавству.

Рішення, заходи та формибатьківськогосамоврядування не повинніпризводити до наданняіншимучасникамосвітньогопроцесупривілеївчиобмежень за будь-якоюознакою, порушуватиїхні права та/абозаконніінтереси, а також не можуть бути підставою для прийняттяуправлінськихрішень, що не відповідаютьзаконодавству.

Органибатьківськогосамоврядуваннямають право, але не зобов’язаніоформлятисвоїрішеннявідповідними протоколами.

Працівникигімназії не мають права втручатися в діяльністьбатьківськогосамоврядування, а такожзбиратичизберігатипротоколизасіданьорганівбатьківськогосамоврядування.

4.21. Керівництвогімназії та батьки здобувачівосвітискладаютьдоговір про співпрацю та партнерство.

4.22. В гімназії можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

4.23. У гімназії за рішеннямзасновникавідповідно до спеціальнихзаконівможестворюватися і діятипіклувальна (наглядова) рада закладу освіти.

Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

4.24. Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строкповноважень, а також порядок їїдіяльностівизначаютьсяспеціальними законами та цим Статутом.

До складунаглядової (піклувальної) ради гімназії не можутьвходитиздобувачіосвіти та працівникицього закладу освіти.

Члени наглядової (піклувальної) ради гімназіїмають право брати участь у роботіколегіальнихорганів закладу освіти з правом дорадчого голосу.

4.25. Наглядова (піклувальна) рада має право:

· брати участь у визначенністратегіїрозвиткугімназії та контролюватиїївиконання;

· сприятизалученнюдодатковихджерелфінансування;

· аналізувати та оцінюватидіяльністьгімназії та йогокерівника;

· контролювати виконання кошторису та/або бюджету гімназії і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розглядукерівником гімназії ;

· вноситизасновникугімназіїподання про заохоченняабовідкликаннякерівникагімназії з підстав, визначених законом;

· здійснюватиінші права, визначеніспеціальними законами та/абоустановчимидокументами гімназії.

5. МАТЕРІАЛЬНО - ТЕХНІЧНА БАЗА

5.1. Матеріально-технічна база гімназії включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу.

5.2. Майно гімназії є комунальною власністю Згурівської селищної територіальної громади в особі Згурівської селищної ради і належить закладу на правах оперативного управління.

5.3. Гімназіявідповідно до чинного законодавствакористується землею, іншимиприродними ресурсами і несевідповідальність за дотриманнявимог та норм з їхохорони.

5.4. Вилученняосновнихфондів, оборотнихкоштів та іншого майна гімназії проводиться лише у випадках, передбаченихчиннимзаконодавством. Збитки, завдані закладу освітивнаслідокпорушенняйогомайнових прав іншимиюридичними та фізичними особами, відшкодовуютьсявідповідно до чинного законодавства.

5.5. Для забезпечення освітнього процесу база гімназії складається із навчальних кабінетів, навчальних кімнат, кабінетів психологічної та соціальної служби, а також спортивної, зали, стадіону, бібліотеки, ресурсної кімнати, архіву, медичного, комп’ютерного кабінету, їдальні та приміщень для технічного персоналу.

5.6. Керівництвогімназіїмає право користуватисьрухомим і нерухомиммайном, згідно чинного законодавстваУкраїни та даного Статуту.

6. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

6.1. Гімназія провадить фінансово-господарську діяльність відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів.

6.2. За рішенням Згурівської селищної ради бухгалтерський облік здійснюється централізованою бухгалтерією відділу освіти.

6.3. Гімназія за погодженням з Згурівською селищною радою, відділом освіти Згурівської селищної ради має право на:

· формуванняструктуригімназії та її штатного розпису;

· оплату праці працівників, встановлення доплат, надбавок, винагороди, виплату матеріальної допомоги та допомоги на оздоровлення, преміювання, інших видів стимулювання та відзначення працівників;

· оплату поточнихремонтнихробітприміщень і споруд закладу освіти;

· оплату підвищеннякваліфікаціїпедагогічних та іншихпрацівників;

· укладеннявідповідно до законодавствацивільно-правовихугод (господарськихдоговорів) для забезпеченнядіяльності закладу освіти.

6.4. Фінансування гімназії здійснюється з державного та місцевого бюджету відповідно до Бюджетного кодексу України.

Іншимиджереламифінансуваннягімназіїможуть бути:

· доходи віднаданняплатнихосвітніх та іншихпослуг;

· благодійнадопомогавідповідно до законодавства про благодійнудіяльність та благодійніорганізації;

· гранти;

· доходи відздачі в орендуприміщень,споруд, обладнанняюридичним та фізичним особам згідноіззаконодавством без права викупу;

· іншіджерелафінансування, не забороненізаконодавством.

Отриманііззазначенихджерелкоштивикористовуютьсягімназієювідповідно до затвердженогокошторису.

Одержаннягімназієювласнихнадходжень не є підставою для зменшенняобсягуйого бюджетного фінансування.

6.5. Отримані гімназією кошти повинні бути використані відповідно до його установчих документів, зокрема для організації та забезпечення його діяльності, та не можуть бути вилучені в дохід державного або місцевих бюджетів, крім випадків, передбачених законом.

6.6. Фінансово-господарськадіяльність закладу освітиздійснюється на основікошторису, щозатверджуєтьсязасновником з урахуваннямпропозицій закладу.

6.7. Гімназія може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Керівник закладу освіти визначає перелік платних освітніх та інших послуг, що надаються закладом, із зазначенням часу, місця, способу та порядку надання кожної з послуг, їх вартості та особи, відповідальної за їх надання.

Гімназія не моженадавати (повністючичастково) платніосвітніпослуги для досягненняїхучнямирезультатівнавчання (компетентностей), визначенихдержавними стандартами.

У гімназіїпід час освітньогопроцесу, не можутьпроводитисяплатні заходи чинадаватисяплатніпослуги.

Учні та їхні батьки можутьотримувати в закладіосвітиплатніосвітні та іншіпослугивиключно на добровільних засадах.

6.8. Штатні розписи гімназії затверджуються керівником закладу на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, за погодженням начальника відділу освіти Згурівської селищної ради.

6.9. Порядок діловодства і бухгалтерськогообліку в гімназіївизначаєтьсязаконодавством та нормативно-правовими актами Міністерстваосвіти і науки України.

6.10. Правові засади володіння, користування і розпорядженнямайномгімназіївизначаються Законами України «Про освіту», «Про повнузагальнусереднюосвіту» та іншими актами законодавства.

6.11. Майно, у тому числіземельнаділянкагімназії у разіїїліквідаціїабозупиненняїїдіяльності, відповідно до рішеннязасновникаможе бути використаневиключно для забезпеченняздобуттяосвіти, наданняпослуг у сферісоціальногозахисту, культури та охорониздоров’я, у тому числі на засадах державно-приватного партнерства. Відповіднемайно не може бути предметом застави, стягнення, джереломпогашення боргу, щодо такого майна не можутьвчинятися будь-якідії, наслідкомякихможе бути припиненнякомунальноївласності на такемайно.

Гімназія не може бути приватизованаабов будь-якийіншийспосіб передана у приватнувласність.

6.12. Доходи (прибутки) або їх частини, отримані гімназією не можуть розподілятися Згурівською селищною радою як засновником серед працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних зними осіб.

6.13. Доходи (прибутки) гімназіївикористовуютьсявиключно для фінансуваннявидатків на утриманняшколи, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямківдіяльності, визначеихданимСтатутом.

6.14. Звітність про діяльністьгімназіївстановлюєтьсявідповідно до законодавства.

7. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

7.1. Гімназія за наявності належної матеріально-технічної та соціально- культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проєктів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями, фондами та освітніми асоціаціями.

7.2. Гімназія має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з освітніми закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, фондами, громадськими об'єднаннями інших країн.

7.3. Участь гімназії у міжнароднихпрограмах, проєктах, учнівському та педагогічномуобмініздійснюється у встановленомузаконодавством порядку.

8. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ГІМНАЗІЇ

8.1. Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами, що діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Законами України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту»

8.2. Формами заходів державного нагляду (контролю) у сферізагальноїсередньоїосвіти є:

· плановий (позаплановий) інституційний аудит

· позаплановаперевірка.

8.3. Центральний орган виконавчоївладиіззабезпеченняякостіосвіти та йоготериторіальніорганипроводятьінституційний аудит, позаплановіперевіркивідповідно до цього Закону та згідно з порядками, затвердженимицентральним органом виконавчоївлади у сферіосвіти і науки.

8.4. За ініціативоюкерівникагімназіївідповідно до вимог Закону України "Про освіту" за рахуноккоштівзасновника, іншихджерел, не забороненихзаконодавством, та з урахуваннямособливостей, визначених Законом «Про повнузагальнусереднюосвіту» можепроводитисьгромадськаакредитація закладу.

8.5. Засновникгімназіїабоуповноважена ним особа (управлінняосвіти):

· здійснює контроль за дотриманнямустановчихдокументів заклад освіти;

· здійснює контроль за фінансово-господарськоюдіяльністю закладу освіти.

· здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

8.6. Іншіформи контролю визначаються законами України «Про освіту», «Про повнузагальнусереднюосвіту», іншимизаконодавчими актами України, порядком, визначенимМіністерствомосвіти і науки України.

9. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію гімназії приймає засновник.

Реорганізація гімназії відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення.

Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, у випадках ліквідації за рішенням суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодоуправління гімназією .

9.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно гімназії, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Згурівській селищній раді.

9.3. Реорганізація і ліквідація закладу освітидопускаєтьсялишепіслягромадськогообговорення проекту відповідногорішеннязасновника.

9.4. У випадкуреорганізації права та обов’язкигімназіїпереходять до правонаступниківвідповідно до чинного законодавства, абовизначенихзакладів.

9.5. У разі реорганізації чи ліквідації гімназії засновник зобов’язаний забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити здобуття базової середньої освіти.

9.6. При реорганізації чи ліквідації гімназії працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

Голова селищної ради Василь Цвик

ПОГОДЖЕНО

Начальник відділу освіти

Згурівської селищної ради

Броварського району

Київської області

_______________ Сергій ОЛІЙНИК

«____» ______________ 2022 р

/Files/images/статут.jpg

/Files/images/кінець статуту.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 71

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

Любомирівський навчально-виховний комплекс "загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дитячий садок"

Згурівської районної ради Броварського району Київської області

вул. Шевченка 1, Київська обл.,
с. Любомирівка, індекс 07651

Дата останньої зміни 31 Жовтня 2023

Цей сайт безкоштовний!